Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

Απάντηση σε ερωτήματα κινήσεων πολιτών

Προς

Πρωτοβουλία Πολιτών Για την Προστασία του Υμηττού
210 9954362 / ptots@tee.gr
Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Ηλιούπολης
6977 460160 / info@rοmanas.gr
Κι.Π.Η.- Κίνηση Πολιτών Ηλιούπολης
6944 683652 / kin.pol.il@gmail.com
Εθελοντική Ομάδα Δασοπροστασίας Δήμου Ηλιούπολης
210 9941699 /
makislad2004@yahoo.gr

Αγαπητοί Φίλοι Ηλιούπολη 11 Οκτωβρίου 2010

Ο Δήμος , ήταν , είναι και θα είναι το βασικό κύτταρο της κάθε μορφής οργάνωσης της κοινωνίας. Η εύρυθμη και υγιής κατάσταση του βασικού αυτού κύτταρου , του δήμου, εξασφαλίζει και την υγεία των άλλων ποιο σύνθετων και αναγκαίων μορφών όπως η περιφέρεια και το κράτος. Την έννοια της δημοκρατίας όμως , μόνο στο επίπεδο του Δήμου μπορεί να την ζήσει ο πολίτης στην πλέρια της ανάπτυξη . Στα υπερκείμενα του δήμου επίπεδα οργάνωσης της κοινωνίας η δημοκρατία είναι από την φύση της δυσδιάκριτη και γιατί όχι «ασύμβατη».

Η πόλη μας διαθέτει ένα πλούσιο ανθρώπινο δυναμικό επιστημόνων επαγγελματιών και εργαζόμενων που σίγουρα ενδιαφέρονται για τα κοινά της πόλης τους . Ιδιαίτερα η ευαισθησία των πολιτών σε θέματα περιβάλλοντος , όπως η δική σας ,αυξάνεται μέρα με την μέρα και αυτό αποτελεί ελπιδοφόρο μήνυμα για τις σύγχρονες κοινωνίες . Είναι ευθύνη του Δήμου να διαμορφώσει ανάλογες συνθήκες προκειμένου το ανθρώπινο αυτό δυναμικό να φανεί χρήσιμο για το Δήμο . Μια τέτοια πολιτική μπορεί να υλοποιηθεί μέσα από την θεσμική κατοχύρωση μιας σειρά επιτροπών ,που με συγκεκριμένο εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας να τους δοθεί η ευκαιρία να συμβάλουν με τις γνώσεις τους και τις ιδέες τους στην ανάπτυξη των δυνατοτήτων της πόλης. Μια τέτοια Επιτροπή πρέπει να είναι η επιτροπή για την Εικόνα της Πόλης – Ποιότητα Ζωής
Η εικόνα της Πόλης με την συναφή έννοια της Ποιότητας Ζωής αποτελεί βασική ανάγκη των πολιτών και προϋποθέτει την προώθηση της αντίστοιχης και ανάλογης κουλτούρας . Το εγχείρημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και απαιτεί την αναγκαία προσέγγιση από το αρχικό στάδιο των συζητήσεων μέχρι και κατά τη χρονική διάρκεια που θα αρχίσει να υλοποιούνται ενέργειες και πολιτικές προς τη κατεύθυνση αυτή. Το όλο αυτό έργο θα πρέπει να βρίσκεται υπό τον σχεδιασμό και επίβλεψη Επιτροπής Πολιτών ικανών να σχεδιάσουν και υλοποιήσουν τις ανάλογες μελέτες και πολιτικές. Θέματα όπως αυτά που ζητάτε τις απαντήσεις μας συνθέτουν μεγάλο μέρος της Ενότητας που ονομάζομε «Εικόνα της Πόλης» και «Ποιότητα Ζωής».
Η θεσμοθετημένη , επιστημονική συμβουλευτική επιτροπή πάνω στα θέματα αυτά , από πολίτες της Ηλιούπολης μπορεί και πρέπει να γίνει πραγματικότητα στην Ηλιούπολη. Χωρίς να το θεωρήσετε προεκλογική υποκρισία του Ενωτικού Αυτοδιοικητικού Κινήματος Ηλιούπολης , το ενδιαφέρον των πολιτών , που μας υποβάλανε τι ερωτήσεις αυτές , το εκτιμάμε και το θεωρούμαι σταθερή βάση πάνω στο οποίο μπορούμε να προχωρήσομε.
Το θέμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό , τεχνικά μεγάλο και πολιτικά περίπλοκο. Αδυνατούμε να σας δώσουμε απαντήσεις που θα σας ικανοποιούσαν ως προς την τεχνική αρτιότητά τους. Άλλωστε και εσείς αυτό που ζητάτε είναι οι πολιτικές μας θέσεις.
Πέρα όμως από την παραπάνω εισαγωγή μας , που θεωρήσαμε αναγκαία προκειμένου να διευκολύνουμε την επικοινωνία μας , ερχόμαστε να απαντήσομε όσο ποιο ικανοποιητικά ,κατά την άποψή μας μπορούμε , παραθέτοντας θέσεις και απόψεις μας που αποτελούν βάση προς συζήτηση και παραπέρα βελτίωση .

Για διεκόλυνση της καταγραφής των απαντήσεών μας παραθέτουμε και τις ερωτήσεις σας.


1. Τι σημαίνει για σας «προστασία του Υμηττού»;

Απάντηση:
Διεκδικούμε το αυτονόητο : τη διάσωση του Υμηττού, που γνωρίζουν πλέον ,όλο και πιο πολλοί , πόσο σπάνιος, από άποψη βιοποικιλότητας, είναι ο Υμηττός.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι καταγράφεται ένα μεγάλος αριθμός σπάνιων ειδών της χλωρίδας και της πανίδας που απειλούνται από εξαφάνιση. Και όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που θεωρητικά όλα αυτά προστατεύονται από την νομοθεσία και διεθνείς συνθήκες.
Γνωρίζουμε πλέον πολύ καλά και με επάρκεια τη σημασία του Υμηττού στη διαμόρφωση του μικροκλίματος και των ατμοσφαιρικών συνθηκών για το λεκανοπέδιο Αττικής .
Η αυθαιρεσία, η παράνομη δόμηση, η καταπάτηση δημόσιας γης κυριαρχούν. Μεγάλα συμφέροντα οικονομικά, ιδιωτικά, εκκλησιαστικά καιροφυλακτούν. Επί πλέον οι διαφαινόμενες πολιτικές που στοχεύουν στην δήθεν αξιοποίηση του Ελληνικού δημιουργεί προϋποθέσεις και προετοιμάζουν αντίστοιχοι αξιοποίηση και του Υμηττού. Την επαγρύπνηση της παράταξής Ενωτικό Αυτοδιοικητικό Κίνημα θεωρείστε τη δεδομένη .

Κλείνοντας την απάντησή μας στο εισαγωγικό αυτό ερώτημα κρίνομε σκόπιμο να σημειώσουμε την ανάγκη προσέγγισης των θεμάτων του Υμηττού ως Παν- Αττικό πρόβλημα και ως τέτοιο θα επιδιώξουμε την διαμόρφωση ανάλογων διαδημοτικών πολιτικών. Ο Υμηττός είναι η τελευταία ευκαιρία αναπνοής για το «τέρας» του Λεκανοπεδίου Αττικής. Είναι πρόβλημα τεσσάρων εκατομμυρίων κατοίκων του λεκανοπεδίου!
α. Συμφωνείτε με την επέκταση του Σχεδίου Πόλεως στην εκτός Σχεδίου περιοχή του Υμηττού η οποία επισήμως χαρακτηρίζεται ως «δημόσια , δασική, αναδασωτέα και διακατεχόμενη»;

Απάντηση :
Σαφώς όχι
 β. Συμφωνείτε με την πρόσφατη «καταγγελία» του ΥΠΕΚΑ και του ΟΡΣΑ από την Δημοτική Αρχή
Απάντηση :
Η Δημοτική αρχή μας έχει δώσει αρκετά δείγματα λαθεμένων επιλογών της. Είναι η φυσική κατάληξη μιας Δημοτικής Αρχής και δυστυχώς δεν είναι μόνη ,που δεν αντιλαμβάνεται και δεν αξιοποιεί τις δυνατότητες που έχει η κοινωνία της Ηλιούπολης. Επί πλέον δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των δυνάμεων της πόλης.

 γ. Συμφωνείτε με το νέο Προεδρικό Διάταγμα για την προστασία του Υμηττού που προωθείται από το ΥΠΕΚΑ; Αν όχι, που διαφωνείτε;

Απάντηση
Το προεδρικό διάταγμα που είδε το φως της δημοσιότητας περιλαμβάνει :
- Ζώνη απόλυτης προστασίας στο 90% της συνολικής έκτασης.
- Καταργεί όλες τις δυνατότητες παρεκκλίσεων που αποτέλεσαν την αφορμή και το όχημα κάθε παρανομίας και καταπάτησης του βουνού.
-  Το οικοσύστημα του Υμηττού προστατεύεται με τη σύμβαση Natura 2000.
-  Ο Υμηττός εντάσσεται επιπλέον σε προστατευτικό καθεστώς με βάση κοινοτική οδηγία.
Την ευθύνη κατάρτισης και εφαρμογής του νέου θετικού θεσμικού πλαισίου έχει αποκλειστικά ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου.
Τρία (3) είναι τα βασικά πλεονεκτήματα του θεσμικού πλαισίου :
1. Δραστική μείωση των επιτρεπόμενων χρήσεων.
2. Αύξηση της αρτιότητας του βουνού.
3. Κατάργηση όλων των παρεκκλίσεων.
Ο Υμηττός χωρίζεται σε πέντε (5) ζώνες :
1) Α-----απόλυτης προστασίας
2) Β-----γεωργία & αναψυχή
3) Γ-----αρχαιολογικής προστασίας
4) Δ-----Μητροπολιτικό πάρκο
5) Ε-----ειδικές χρήσεις (π.χ. νεκροταφεία)
Οι χαράξεις των νέων αυτοκινητοδρόμων θα πραγματοποιούνται μετά την οριστικοποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου.
Η απομάκρυνση των κεραιών θα πραγματοποιηθεί σταδιακά εκμεταλλευόμενοι τις νέες τεχνολογίες.
Τέρμα πια οι εξαιρέσεις για τις μονές.
Κατεδαφίζεται οριστικά το θέατρο Badminton.

Βασική προϋπόθεση για το προεδρικό διάταγμα είναι να συμπεριλάβει ρύθμιση που αφορά τις 40 παλιές κατοικίες που υπάρχουν για περισσότερα από 50 χρόνια στα όρια της ζώνης Β.
Πρόκειται για οικογένειες που αποτελούν τρίτη γενιά κατοίκων που οι πρόγονοί τους αγόρασαν με καλή πίστη, όπως άλλωστε και όλοι οι κάτοικοι της Ηλιούπολης . Έχτισαν την κατοικία τους τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια και παραμένουν έως σήμερα στον αέρα.
Πρότασή μας είναι η αποζημίωσή τους και η «απόδοση» των οικοπέδων τους στον Υμηττό.






2. Πώς αντιμετωπίζετε το «Κυκλοφοριακό» ;

α. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η αιτία των σημερινών κυκλοφοριακών προβλημάτων στην Ηλιούπολη;
Απάντηση :
Η βασική αιτία των κυκλοφοριακών προβλημάτων της Ηλιούπολης είναι η πολιτική επιλογή το ι.χ. αυτοκίνητο να γίνει βασικό μεταφορικό μέσο. Αυτό διευκολύνθηκε από την μη ύπαρξη βασικών σχεδιασμών της Ελληνικής Οικονομίας όπως είναι η απόσταση της εργασίας από το σπίτι , η έλλειψη μέσων μαζικής μεταφοράς κ.λ.π. , η κατασπατάληση χρόνου στις διαδρομές κ.λ.π. Μια Δημοτική Αρχή δεν μπορεί να δώσει λύσεις σε τέτοιου είδους κεντρικά ζητήματα. Αυτό που μπορεί να κάνει είναι να εντοπίζει τέτοιου είδους προβλήματα και να συμμετέχει σε πιέσεις προς την κατεύθυνση μακροχρόνιας λύσης τους. Εντωμεταξύ στα πλαίσια των άμεσων και βραχυχρόνιων δυνατοτήτων της για λύσεις να μελετά επιστημονικά και όχι μόνο πολιτικά λύσεις βελτιωτικές της κατάστασης και εφικτές στα όρια των δυνατοτήτων της.

 β. Θεωρείτε ότι η κατασκευή μιας νέας Περιφερειακής Λεωφόρου στον Υμηττό θα αντιμετωπίσει ουσιαστικά και μακροπρόθεσμα τα σημερινά προβλήματα διαμπερούς - υπερτοπικής κυκλοφορίας στην Ηλιούπολη;

Απάντηση:
Σαφώς όχι, ιδιαίτερα αν χρειάζονται και διόδια . Η ανάγκη όμως της επέκτασης της Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού πρέπει να εξεταστεί στα πλαίσια της κυκλοφοριακής Ρύθμισης του Λεκανοπεδίου. Σαφώς όμως η Ηλιούπολη θα πρέπει να διεκδικήσει την επίλυση του δικού της προβλήματος από την υπερτοπική κυκλοφορία .

 
γ. Συμφωνείτε με την ύπαρξη σταθμού διοδίων στον δασικό χώρο του Υμηττού (τέρμα Λεωφ. Σοφ. Βενιζέλου).

Απάντηση :
Θέλομε να είμαστε ειλικρινείς μαζί σας . Καλό θα ήταν ο πολίτης να μην πληρώνει τέτοιου είδους υπηρεσίες . Μιας τέτοιας θέσης όμως , θα έπρεπε να προηγηθεί η οικονομική ισότητα των πολιτών .
Το ζητούμενο για μας είναι με ποιο τρόπο ο πολίτης θα έχει την δυνατότητα να πληρώνει τις υπηρεσίες που επιλέγει να χρησιμοποιήσει . Οι δυνατότητες αυτές εξασφαλίζονται μέσα από την σταθερή και καλά αμοιβόμενη εργασία για όλους. Όπως καταλαβαίνετε το πρόβλημα δεν είναι αν θα γίνουν τα διόδια σε δασική έκταση , στο τέρμα της Σ.Βενιζέλου , αλλά να μην γίνουν καθόλου διόδια . Για να είμαστε σαφείς όμως , την αναγκαιότητα των διοδίων την αναγνωρίζομε σε άλλες περιπτώσεις και για αναπτυξιακούς καθαρά λόγους .Στη περίπτωση των διοδίων του Υμηττού δεν την θεωρούμε καθαρά φοροεισπραχτική πολιτική με ταυτόχρονη δημιουργία υπερκερδών συγκεκριμένων συμφερόντων.

 
δ. Εκτιμάτε ότι η πληρωμή και άλλων διοδίων στην προγραμματιζόμενη νέα Περιφερειακή Λεωφόρο στον Υμηττό, μπορεί να οδηγήσει στην διαιώνιση της σημερινής διαμπερούς- υπερτοπικής κυκλοφορίας μέσα από την Ηλιούπολη;
Απάντηση:
Όπως και προηγούμενα αναφέραμε η υπερτοπική και διαμπερής κίνηση της Κατεχάκη δια μέσου της Ηλιούπολης δεν θα μειωθεί εάν πληρώνονται διόδια. Αλλά και αν ακόμη δεν πληρώνονται διόδια , στη νέα περιφερειακή, η διαμπερής κίνηση της Ηλιούπολης θα συνεχίσει να υπάρχει και μάλιστα ποιο επικίνδυνη για την ασφάλεια των κατοίκων.

 ε. Σας βρίσκουν σύμφωνους οι υφιστάμενες και οι σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις σχετικά με τις εισόδους και εξόδους οχημάτων στην Ηλιούπολη από την Λεωφόρο Βουλιαγμένης;

Απάντηση:
Στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης που χρειάζεται η πόλη το θέμα των εισόδων σαυτή θα λυθεί προσωρινά και θα αναδειχθεί όχι μόνο η αναγκαιότητα άλλων εισόδων αλλά και οι ευκαιρίες άλλων λύσεων. Η πρόταση υπογειοποίησης της Κατεχάκη και μάλιστα χωρίς διόδια, από την Βουλιαγμένης μέχρι τον Καρέα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον . Είναι όμως θέμα μελέτης και συζήτησης πολιτικών επιλογών με τεχνικές πλευρές του θέματος .Σε αυτό μια αξιόπιστη επιτροπής πολιτών – τεχνικών συμβούλων του Δήμου είναι αναγκαία !

 ζ. Θεωρείτε ότι αντί μιας νέας Περιφερειακής Λεωφόρου στον Υμηττό (υπέργειας ή υπόγειας), θα πρέπει να αναζητηθούν άλλες λύσεις που έχουν κατατεθεί, όπως π.χ η υπόγεια σύνδεση του υφιστάμενου οδικού άξονα Κατεχάκη – Αλίμου, στην περιοχή Καρέα με την Λεωφ. Βουλιαγμένης, η επέκταση του τραμ από το Ελληνικό μέχρι την Ηλιούπολη, η λειτουργία δικτύου λεωφορειολωρίδων και ποδηλατόδρομων ;

Απάντηση:
Όσον αφορά την αναζήτηση άλλων λύσεων για την υποκατάσταση της Περιφερειακής Λεωφόρου , εκτιμάμε πως αυτό δεν είναι θέμα της Ηλιούπολης μόνο , αλλά του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας. Σαν τέτοιο , θα επιδιώξουμε επαφές και σε συντονισμένη δράση μέσω διαδημοτικών δράσεων για την καλύτερη δυνατή λύση. Όσον αφορά την επέκταση του τραμ μέχρι την Ηλιούπολη είναι θέμα ειδικών μελετών ειδικών επιστημόνων. Σαν πρώτη θέση μας είναι η σύνδεση του Τραμ με το μετρό , στο τερματικό σταθμό του Ελληνικού με διακλάδωσή του από το Ελληνικό .

 
η. Ποια άλλη λύση προτείνετε που να είναι άμεσα υλοποιήσιμη;
Δίνει λύσεις στην υπερτοπική κίνηση της πόλης ;
Καταργεί τη Λεωφόρο Κατεχάκη ;
Σέβεται το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής ;
Τα διόδια είναι προσιτά στους πολίτες ;

Απάντηση:
Πέρασαν 30 χρόνια από την έναρξη λειτουργίας της Λ. Κατεχάκη που επέφερε το διαχωρισμό της πόλης με απολύτως αρνητικές συνέπειες για την πόλη.
Διοχέτευσε και διοχετεύει επί 30 χρόνια μέσα από την καρδιά της πόλης δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα αυξάνοντας :
1)    ρύπους
2)    ηχορύπανση
3)    τεράστια υπερτοπική κίνηση
4)    αλλοίωση του ιστού της πόλης
5)    και πολλούς νεκρούς
Όλα αυτά τα χρόνια οι πολίτες περίμεναν τη χάραξη της περιφερειακής Υμηττού που θα έδινε πνοή και ανάσα στους κατοίκους της πόλης μας. Αν εξετάσουμε την εικόνα του λεκανοπεδίου, όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα, θα δούμε ότι κυκλοφορούν περισσότερα από 3.000.000 αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι εάν τα αυτοκίνητα αυτά μπουν σε μια σειρά χρειάζονται 15.000 χιλιόμετρα δηλαδή η διαδρομή Αθήνα – Μόναχο Χ 4 φορές!
Από το 2003 η Ηλιούπολη δέχεται συνεχώς υποσχέσεις από την κεντρική εξουσία η οποία όμως ούτε υλοποιεί ούτε ενημερώνει. .Η μόνη λύση για το λεκανοπέδιο είναι οι νέοι περιφερειακοί αυτοκινητόδρομοι αλλά με τους καλύτερες δυνατές περιβαλλοντικές μελέτες που σέβονται τον πολίτη, το περιαστικό πράσινο, την ποιότητα ζωής.

Η χάραξη των νέων αυτοκινητόδρομων δεν ικανοποιεί τις ανάγκες του σήμερα και έχουν μειωμένη διάρκεια ζωής. Πάνω σ’ αυτά τα έργα θα δομηθεί και θα διαμορφωθεί το μέλλον του λεκανοπεδίου για τα επόμενα 30 χρόνια.

Το Ενωτικό Αυτοδιοικητικό Κίνημα Ηλιούπολης , διατυπώνει σήμερα συγκεκριμένα ερωτήματα και ζητούν απαντήσεις από το ΥΠΕΧΩΔΕ :

1)    Ποιες είναι οι επιπτώσεις της περιφερειακής Υμηττού στο περιβάλλον και πόσο επηρεάζεται η σπάνια χλωρίδα και πανίδα του Υμηττού;
2)    Ποιες είναι οι επιπτώσεις ρύπανσης και ηχορύπανσης του Υμηττού και σε ποιο ποσοστό επηρεάζουν το οξυγόνο και τη σύσταση του αέρα;
3)    Ποια εκτίμηση υπάρχει για τις νέες υπεραξίες ή μη των περιοχών που θα υποδεχτούν ή θα επηρεάζονται από το έργο;
4)    Το έργο θα είναι ανταποδοτικό με το περιβάλλον ή θυσιάζεται στο βωμό των επιχειρηματικών συμφερόντων;
5)    Έχει εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση του έργου και πως διασφαλίζεται η καταλήστευση του ελληνικού λαού από εργολήπτες που αποφασίζουν πόσο και πώς;
6)    Αν επιμηκυνθεί ο χρόνος παραχώρησης του έργου θα υπάρχει προσιτό εισιτήριο; Ποια μέριμνα υπάρχει για τους εργαζόμενους να έχουν προσιτά τιμολόγια;
7)    Ποιες δεσμεύσεις υπάρχουν για την τιμολογιακή πολιτική; Οι εταιρείες και οι τραπεζίτες θα ρυθμίζουν και θα αυξάνουν τα διόδια ανάλογα με τα κέρδη τους;
8)    Γιατί το έργο δεν περιλαμβάνει την κατασκευή μέσων σταθερής τροχιάς;
9)    Τι έχουν να πουν οι αρμόδιοι για την κοπή 3800 δέντρων Καισαριανής;

Το
Ενωτικό Αυτοδιοικητικό Κίνημα Ηλιούπολης βάζει τα ακόλουθα ερωτήματα για την Ηλιούπολη. Είναι ερωτήματα των ανθρώπων της πόλης που αγωνιούν και περιμένουν να ακούσουν :
1)    Είναι αλήθεια ή όχι ότι τα αυτοκίνητα από τους Δήμους Δάφνης, Υμηττού, Αγ. Δημητρίου, Ν. Σμύρνης θα χρησιμοποιούν την Ηλιούπολη προκειμένου να φτάσουν στον κόμβο ;
2)    Είναι αλήθεια ή όχι ότι ο κόμβος στο ΚΥΤ υποβαθμίζει καταλυτικά το σύνολο των σχολικών συγκροτημάτων της περιοχής διαμορφώνοντας ένα επισφαλές περιβάλλον για τους μαθητές ;
4)    Είναι αλήθεια ή όχι ότι ο σταθμός διοδίων στην Αγ. Μαύρα επηρεάζει καθοριστικά το περιβάλλον και την αισθητική της περιοχής ;
5)    Είναι αλήθεια ή όχι ότι ο κόμβος στο ΚΥΤ θα κληθεί να δεχτεί τις ώρες του φόρτου τεράστιο αριθμό αυτοκινήτων που ίσως δεν μπορεί να απορροφήσει αποφασιστικά;
6)    Είναι αλήθεια ή όχι ότι η Λεωφόρος Κατεχάκη, το βασικό πρόβλημα της Ηλιούπολης, παραμένει διατηρώντας και φόρτο και όχληση και διατήρηση του τεμαχισμού της;
7)    Είναι αλήθεια ή όχι ότι από τους γύρω Δήμους που διαπερνά το έργο τα μεγαλύτερα προβλήματα υπερτοπικής κίνησης τα έχει η Ηλιούπολη ;
8)    Είναι αλήθεια ή όχι ότι αν τοποθετηθούν μετρητές ρύπου στο χώρο της Ηλιούπολης οι τιμές θα υπερβαίνουν τις αντίστοιχες της Πατησίων ;
9)    Είναι αλήθεια ή όχι ότι σχεδιάζεται η Λ. Βίτσι, Α. Παπανδρέου και Ισαύρων θα γίνει το κολαστήριο της πόλης ;
10)    Είναι αλήθεια ή όχι ότι η Κάτω Ηλιούπολη θα βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα έχοντας καταρχήν απορροφήσει τους κραδασμούς από το νέο σταθμό Μετρό στην πόλη ;
Το
Ενωτικό Αυτοδιοικητικό Κίνημα Ηλιούπολης Λέει ναι :
1)    σε έργα πνοής, με σεβασμό στο περιβάλλον και τους ανθρώπους.
2)    στους αυτοκινητόδρομους που υπηρετούν τους πολίτες και όχι τα συμφέροντα των εταιρειών.

3)    στους νέους αυτοκινητόδρομους που σέβονται την ποιότητα του αέρα, την όχληση της γειτονιάς, την ανάσα των παιδιών μας.
Το
Ενωτικό Αυτοδιοικητικό Κίνημα Ηλιούπολης Λέει όχι :
1)    στη διατήρηση της Λεωφόρου Κατεχάκη.
2)    στην περαιτέρω επιβάρυνση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής.
3)    στους μεγαλοεργολάβους που λυμαίνονται τη ζωή των κατοίκων της Αττικής και απορροφούν τεράστια κονδύλια για μερεμέτια της Αττικής αντί να επενδυθούν στην ανάπτυξη της επαρχίας.

3. Τι θα κάνετε για το Κ.Υ.Τ της ΔΕΗ ;
To Kέντρο Υψηλής Τάσης (ΚΥΤ) της ΔΕΗ κατασκευάστηκε εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Β’ Ζώνη προστασίας του Υμηττού, χωρίς έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων, με την παρουσία των ΜΑΤ και την ανοχή της τότε Δημοτικής Αρχής Ηλιούπολης.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας το 2005 με τρείς αποφάσεις του θεώρησε τις εγκαταστάσεις της ΔΕΗ στον Υμηττό παράνομες.
Τι ακριβώς προτίθεστε να κάνετε προκειμένου να σταματήσει η αυθαιρεσία της ΔΕΗ;

Απάντηση :
Η Ελλάδα ολόκληρη είναι κατάσπαρτη από ΚΥΤ και άλλες επικίνδυνες αναπτυξιακές εγκαταστάσεις σαν το ΚΥΤ. Αυτό που φέρνει την ευθύνη εγκατάστασης του ΚΥΤ στην Ηλιούπολη δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα πολιτικό σύστημα που έβλεπε την Τοπική Αυτοδιοίκηση , το Δήμο και στη προκειμένη περίπτωση το Δήμο Ηλιούπολης , ως το εργαλείο της εκάστοτε κεντρικής κυβέρνησης. Ο συντομότερος δρόμος για να φύγει το ΚΥΤ είναι η αλλαγή του ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης , του Δήμου Ηλιούπολης. Οι κινηματικές λειτουργίες της κοινωνίας φέρνουν αποτελέσματα και το Ενωτικό Αυτοδιοικητικό Κίνημα Ηλιούπολης θα αγωνιστεί μαζί με τους πολίτες να φύγει το ΚΥΤ. Όμως την αποτελεσματικότητά μας για να φύγει το ΚΥΤ την βλέπουμε στην ανάγκη στροφής που χρειάζεται και μπορεί να κάνει ο πολίτης από το Δήμο στην υπηρεσία της κεντρικής κυβέρνησης , στον Δήμο στην υπηρεσία του Δημότη. Οι εκλογές αυτές είναι μια ευκαιρία ισχυρού μηνύματος της αλλαγής στο τρόπο σκέψης της κεντρικής εξουσίας , του κεντρικού πολιτικού συστήματος.
4. Τι θα κάνετε για το Ρέμα Πικροδάφνης ;
Το εναπομείναν ανοιχτό τμήμα του ρέματος Πικροδάφνης στην Ηλιούπολη έπεσε θύμα βίαιου «εγκιβωτισμού» και «διευθέτησης» κατά την περίοδο δημαρχίας Θοδ. Γεωργάκη. Η σημερινή Δημοτική αρχή , αν και υποσχέθηκε την «αποκατάσταση» της κοίτης του ρέματος, μέχρι σήμερα δεν έκανε τίποτα.
Τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει στο υφιστάμενο ανοικτό διαμορφωμένο και αδιαμόρφωτο τμήμα του ρέματος;
Απάντηση:
Το ρέμα της Πικροδάφνης είναι ένα τελευταίο απομεινάρι της φύσης κλεισμένο μέσα στον ιστό της πόλης . Ως τέτοιο πρέπει να τύχει ιδιαίτερης προσοχής και να αποκατασταθεί στον αποτελεσματικότερο δυνατό βαθμό. Όλη η Ηλιούπολη έχει «λόγο» για το τι πρέπει να γίνει στην πικροδάφνη. Ότι όμως και να γίνει πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη τους συμπολίτες μας που ζούνε εκατέρωθεν της πικροδάφνης . Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν μπορεί να μείνει η κατάσταση ως έχει.
Και πάλι θα υπενθυμίσω την ανάγκη της ύπαρξης υπευθύνου επιτροπής – συμβούλου του Δήμου που μελετημένα και υπεύθυνα θα προτείνει λύσεις όχι αποσπασματικές και«κινηματικού»χαρακτήρα αλλά βιώσιμες και αποτελεσματικές στο βάθος του χρόνου προς το συμφέρον του πολίτη.
5. Πράσινο στην πόλη

Ποια είναι τα σχέδιά σας για την διατήρηση και την αύξηση του πράσινου μέσα στην πόλη και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντός μας ;

Απάντηση
Πρώτο μας μέλημα είναι η διασφάλιση , η προστασία του υπάρχοντος πρασίνου και η διαμόρφωση συνθηκών οργανωμένης προσέγγισης , για λόγους «φυσικής» αναψυχής των Ηλιουπολιτών. Η ενοποίηση χώρων πρασίνου και η παραπέρα ανάπτυξή του με ενοποιήσεις πάρκων , πεζοδρομήσεων , προστασίας των πεζοδρομίων και νέες δενδροφυτεύσεις , θα δώσουν την ευκαιρία να αυξηθεί το πράσινο στην Πόλη μας. Ιδιαίτερα μια πολιτική αύξησης του πρασίνου σε δημόσια ακίνητα όπως σχολεία , αλλά και σε δημόσια κτήματα μπορούν να προσθέσουν πράσινο στην πόλη μας . Επί πλέον πολιτικές που στοχεύουν στην αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων των κατοικιών των πολιτών μπορούν να αναδείξουν σημαντικές δυνατότητες αύξησης του πρασίνου .
6. Τι θα κάνετε για την υπεράσπιση της Δημόσιας Περιουσίας ;
Ως γνωστόν, τον Οκτώβριο του 2006 ξεκίνησε η εκδίκαση της αγωγής κληρονόμων Νάστου κατά του Ελληνικού Δημοσίου με την οποία διεκδικούνται απ’ αυτούς δημόσια κτήματα στην εντός και εκτός σχεδίου περιοχή των Δήμων Ηλιούπολης, Αργυρούπολης και Αλίμου.

Θεωρείτε ότι έχουν γίνει όλες οι ενδεδειγμένες νομικές και πολιτικές ενέργειες από την πλευρά της σημερινής και των προηγούμενων δημοτικών αρχών για την κατοχύρωση της δημόσιας περιουσίας στην περιοχή μας;

Τι προτίθεστε να κάνετε εσείς ;

Απάντηση :
Την Τρίτη 03.11.2009 διεξάχθηκε η δίκη των Νασταίων για την Δημόσια Περιουσία . Σχεδόν ένα χρόνο αργότερα , στις 28 Σεπτεμβρίου 2010 προσδιορίσθηκε και πάλι η δίκη η οποία όμως αναβλήθηκε. Παρά την διαφαινόμενη αναβολή η παρουσία των πολιτών ήταν απαγοητευτική και πώς να γίνει διαφορετικά όταν από τους υποψήφιους Δημάρχους παρέστη μόνο ο Δήμαρχος κ. Αναγνώστου και ο Υποψήφιος Δήμαρχος κ. Δημήτρης Πανταζόπουλος του Ενωτικού Αυτοδιοικητικού Κινήματος Ηλιούπολης. Τα ιστορικά δεδομένα της υπόθεσης «Δημόσια Περιουσία» στην Ηλιούπολη καθώς και οι θέσεις μας για το θέμα αυτό είναι γνωστά και λεπτομέρειες μπορεί να αναζητήσει κανείς στις ανάλογες πηγές .
Δυστυχώς με το οικονομικό περιβάλλον που δημιουργήθηκε φαίνεται πως οι σημαντικοί αγώνες για την προάσπιση της Δημόσιας Περιουσίας δεν ανήκουν στο παρελθόν αλλά είναι μπροστά μας . Πρέπει όλοι να συμφωνήσομε πως ενώ με την πολιτική απόφαση Δημοσθενόπουλου η πορεία που χαράχθηκε έφερε θετικά για την πόλη μας αποτελέσματα , σήμερα , σύννεφα μαζεύονται πάνω από την Δημόσια περιουσία με κίνδυνο , με πολιτικές και πάλι αποφάσεις , να ξεπουληθεί η Δημόσια περιουσία για την εξυπηρέτηση του Δημοσίου χρέους της χώρας. Η διαμόρφωση κλίματος που επιχειρείται με την περίπτωση του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού αποτελεί προπομπό και για την τύχη της Δημόσιας περιουσίας και στην Ηλιούπολη
Καλούμε το λαό της Ηλιούπολης να βρίσκεται σε εγρήγορση για την προστασία της Δημόσιας Περιουσίας , την άμεση μεταβίβαση της στην ιδιοκτησία του Δήμου προκειμένου να κλείσει οριστικά το θέμα αυτό.
Βρισκόμαστε ίσως στην πιο δύσκολη φάση που αφορά τα δημόσια κτήματα στην πόλη μας. Η περιφρούρηση και η αξιοποίηση αυτών των οικοπέδων πρέπει να γίνει επ’ ωφελεία της πόλης με πρόγραμμα και σχεδιασμό για τις ανάγκες της επόμενης 20ετίας.
Το οφείλουμε στην ιστορία της πόλης και των κατοίκων της , κυρίως όμως το οφείλουμε στα παιδιά μας., στις επόμενες γενιές των Ηλιουπολιτών.
Το Ενωτικό Αυτοδιοικητικό Κίνημα Ηλιούπολης δεσμεύεται απέναντί στο λαό της Ηλιούπολης να αγωνιστεί μέσα και έξω από το δημοτικό συμβούλιο, μαζί με τους ενεργούς πολίτες, τους φορείς και τα κινήματα πολιτών έχοντας ως άξονα διεκδίκησης τις παρακάτω θέσεις :
α) Κατάργηση του ν. 2137/2003/αρ.3 που διευκολύνει τους καταπατητές να λυμαίνονται δημόσια περιουσία.
β) Ο Νέος Δήμαρχος και η δημοτική αρχή πρέπει να αξιώσει και να πάρει άμεσα οριστικά παραχωρητήρια για το σύνολο των δημοσίων κτημάτων.
γ) Ο Δήμος Ηλιούπολης να ενισχύσει το νομικό του οπλοστάσιο απέναντι στους κληρονόμους Νάστου χωρίς να φείδεται κόστους μπροστά στο τεράστιο όφελος για την πόλη μας.
δ) Να σχεδιάσουμε από κοινού με τους φορείς της πόλης μας τους τρόπους και τις δράσεις μας που θα αναδεικνύουν, θα στηρίζουν και θα προασπίζουν τη Δημόσια περιουσία.
ε) Το Νέο Δημοτικό Συμβούλιο αφού πάρει έγκαιρα τις απόψεις των φορέων και των κινήσεων πολιτών, αφού ιεραρχήσει τις ανάγκες και τις προτεραιότητες, να προγραμματίσει και να αξιοποιήσει τα εναπομείναντα οικόπεδα έχοντας ως πυξίδα, το μέλλον των παιδιών μας και την ποιότητα ζωής που τόσο αμφισβητείται στις μέρες μας.
Η προάσπιση και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας ας γίνει υπόθεση όλων μας. Το οφείλουμε στα παιδιά μας. Το αξίζει η πόλη μας.

Αγαπητοί φίλοι ,

Το Ενωτικό Αυτοδιοικητικό Κίνημα Ηλιούπολης του οποίου έχω την τιμή να είμαι υποψήφιος Δήμαρχος Ηλιούπολης , ανεξάρτητο κίνημα πολιτών , διεκδικεί την πολιτική αυτονομία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό της Κεντρικής Εξουσίας που βιώνουμε μέχρι σήμερα. Ο δρόμος που επιλέξαμε είναι η αρχή μιας δύσκολής πορείας που μαζί με τους πολίτες της Ηλιούπολης είμαστε βέβαιοι πως θα τον περπατήσομε με επιτυχία για την πόλη μας. Στη πορεία αυτού του δρόμου θα προσπαθήσομε να έχομε τα αυτιά μας ανοιχτά στα μηνύματα των συμπολιτών μας . Δεν διεκδικούμε το δικαίωμα μεσσιανικών προσεγγίσεων . Διεκδικούμε και θα αγωνιστούμε για το δικαίωμα στο δημοκρατικό διάλογο !

Για το Ενωτικό Αυτοδιοικητικό Κίνημα Ηλιούπολης


Δημήτρης Πανταζόπουλος
Υποψήφιος Δήμαρχος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου