Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

Ο λόγος και η πράξη στην εκπαιδευτική και πολιτική διαδικασία

Άλλη μια σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά εγκαινιάζεται αυτές τις μέρες και όπως πάντα ο προβολέας όλων των ενδιαφερόντων άμεσα και έμμεσα στρέφεται σ’ αυτήν την έναρξη.
Βέβαια μέσα από τον καθημερινό καταιγισμό των ειδήσεων ο μέσος πολίτης προσπαθεί να ανακαλύψει την πραγματικότητα της εκπαίδευσης της χώρας και τούτο γιατί από τη μια οι επίσημοι φορείς την πολιτείας, πληροφορούν και διατυμπανίζουν ότι όλα «βαίνουν καλώς», ότι όλες οι δομές για την κανονική λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι άριστες.
Η άλλη όμως άποψη προερχόμενη από τους άμεσα ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς λειτουργούς διεκτραγωδεί την προχειρότητα των εξαγγελιών και τις πραγματικές ελλείψεις σε υλικοτεχνικές υποδομές και κυρίως τις ελλείψεις διδακτικού προσωπικού.
Βέβαια, σ’ αυτήν την «διαμάχη» θα πρέπει κανείς να αναζητήσει την μεσότητα, αυτήν δηλαδή την αριστοτελική επίνοια, που δεν αφήνει να εισχωρήσει ούτε το άτοπο της υπερβολής, ούτε όμως και η επιτηδευμένη υπογράμμιση της έλλειψης. Το σημαντικότερο όμως που αμφότεροι στις εξαγγελίες και τις διαβεβαιώσεις τους παραλείπουν είναι το περιεχόμενο της προβλεπόμενης εκπαιδευτικής αγωγής.
Τι αλήθεια επιδιώκει το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα αυτής της χώρας ;
Πού οδηγούμε σήμερα τους νέους ανθρώπους ;
Ποια ιδανικά προβάλλουμε, ποια πρότυπα στήνουμε για μίμηση ;
Βέβαια αυτοί οι προβληματισμοί αφορούνε όλους μας, εκπαιδευτικούς λειτουργούς, φορείς της πολιτείας, γονείς. Η στάση λοιπόν του καθενός μας ας προσπαθήσουμε να έχει ηθική, συνέπεια, θάρρος, αρετή, ανθρωπιά κυρίως όμως να συνδυάζει τον λόγο με την πράξη. Μόνο όταν η πράξη συμπληρώνει τον λόγο, γινόμαστε πιστευτοί και παράδειγμα προς μίμηση.
Αλήθεια, πόσο κοινά φαίνονται τα ανωτέρω σε σχέση με την πολιτική. Ξεκινάει παράλληλα με την σχολική χρονιά και ο αγώνας για τις δημοτικές εκλογές και φυσικά εκείνο το στοιχείο που απογοήτευσε περισσότερο τον κάθε πολίτη είναι αυτή η ανακολουθία, η ασυνέπεια στον λόγο και στην πράξη.
Λόγοι, υποσχέσεις, εξαγγελίες και προγράμματα δεν έχουν καμία σχέση με την πράξη. Επίσης η αισθητική, η ευαισθησία προς το περιβάλλον, ο σεβασμός γενικότερα ,τα οποία είναι βασικά στοιχεία του πολιτισμένου ατόμου υιοθετούνται μόνο μέσα από την πράξη.
Έτσι λοιπόν βάφοντας και ζωγραφίζοντας το σχολείο, σχεδιάζοντας έξυπνα γωνίες πρασίνου, αξιοποιώντας τα πάρκα για χώρους για ποδηλασία και για άλλες δραστηριότητες για τους νέους, θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε ένα βήμα μπροστά .
Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να προχωρήσουμε όλοι μας ένα βήμα μπροστά με την στάση, τον χαρακτήρα και κυρίως με τις πράξεις μας για να δώσουμε μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας.

Εκπαιδευτικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου